اسپیسر مکس یا متوسط

اسپیسر مکس یا متوسط چیست ؟

همانگونه که در مطلع هستید اجزای فولادی سازه های بتن مسلح ( بتن + میلگرد ) باید توسط پوششی از جنس بتن محافظت گردد. در گذشته از تکه های سنگ و آجر و موزاییک و … جهت ایجاد کاور بتن استفاده می شد که خود این مصالح باعث خوردگی میلگرد و در نهایت موجب ضعف در همان ناحیه می گردید.

اما امروزه با پیشرفت صنعت و حساسیت مهندسان ناظر بر شیوه ی اجرای بتن ریزی استفاده از اسپیسر های پلاستیکی بتن مرسوم شده است.

یکی از انواع فاصله گذار های پلاستیکی میلگرد اسپیسر مکس فیکس Max Fix یا متوسط است که در صنعت ساختمان کاربردی زیادی دارد. در این مطلب سعی بر این داریم تا این مدل اسپیسر پرکاربرد و ارزان قیمت را به شما معرفی نماییم.

ویژگی و کاربرد اسپیسر مکس فیکس

اسپیسر مکس فیکس قطعه ای است از جنس پلاستیک بازیافتی که ظاهری شبیه دکل های فشار قوی برق را داراست و دارای دو شاخک دارای دندانه های ریز است که به وسیله ی آنها میلگرد را احاطه کرده و مانع از جابجایی و حرکت میلگرد حین بتن ریزی می شود . به دلیل شکل ظاهری متفاوت نسبت به اسپیسر هارد ، دهانه ی کوچکتری را دارد و عمدتا برای میلگرد های در بازه ی 8 تا 20 مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول بیشتر در سقف ها ، تیر ها ، پوتر ها و اجزایی بتنی که در آنها از آرماتور های متوسط استفاده می شود به کار می رود.

تحمل وزن اسپیسر مکس چیر در حدود 150 کیلوگرم است که معمولا تعداد مور استفاده این قطعه پلاستیکی در متر طول هر 30 سانت 1 عدد و 10 عدد در متر مربع می باشد. پیمانکاران عزیز حتما به این مسئله دقت فرمایید که به دلیل رقابتی بودن اسپیسر در بازار برخی از تولید کننده گان اسپیسر از مواد اولیه ی ارزان استفاده می کنند که در کیفیت این کالا تاثیر زیادی دارد و دیگر کارایی خاص خود را ندارد. به همین سبب به شما توصیه می کنیم حتما قبل خرید اسپیسر از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل کنید و صرفا به جهت قیمت پایین تر خرید نفرمایید. زیرا در صورت بی کیفیت بودن ، شکستن زیر میلگرد حین بتن ریزی خسارات سنگینی را در پی خواهد داشت.

اسپیسر مکس فیکس در سایز های 2 سانت ، 3 سانتی متر – 5 سانتیمتر و 7 سانتی تولید می شود که معمولا سایز 2 در تیرچه ها ، سایز 3 در سقف ها ، سایز 5 در شناژ ها و 7 سانتی متر در فنداسیون های سبک مورد استفاده قرار می گیرد. بسته بندی این محصول در کیسه های 500 عددی است.

برای دریافت قیمت خرید اسپیسر مکس فیکس یا متوسط با ما ارتباط بگیرید. از حسن توجه شما به این مطلب سپاسگزاریم.